Tehnologia de comunicaţii 5G va produce o revoluţie şi pe piaţa din România, odată ce va fi implementată pe scară largă şi la capabilităţile sale depline, pentru că va permite conectarea fără probleme a milioane de utilizatori – echipamente sau oameni – printr-o conexiune care face posibilă transmiterea informaţiei aproape în timp real, o problemă fiind însă nivelul ridicat al investiţiilor necesare pentru a construi o asemenea infrastructură, au spus invitaţii unei noi ediţii a emisiunii ZF Definim Viitorul Sustenabil, realizată în parteneriat cu ING Bank România şi care a fost dedicată pieţei de telecomunicaţii.

„5G e un termen tehnic pe care o să încerc să-l explic într-un limbaj cât se poate de nontehnic. Practic 5G se referă la cea de-a cincea generaţie de comunicaţii mobile. Foarte pe scurt, prima generaţie a fost generaţia analogică la începuturile erei co­municaţiilor mobile, imediat după ce conexiunile erau doar fixe şi erau practic locurile conectate şi nu oamenii nea­părat. Vă aduceţi aminte de 2G, de a doua ge­neraţie de comunicaţii mobile, aşa- numitul GSM, practic un killer aplication, dacă pot să spun, era comunicaţie de voce şi SMS. Vă aduceţi probabil aminte anii ‘90 – jumătatea anilor ‘90, după care a venit cea de-a treia generaţie de comunicaţii mobile, 3G sau WCDMA a venit cu o inovaţie majoră, şi anume comunicaţiile de date. Practic, internetul mobil într-o formă incipientă, a fost îmbunătăţit substanţial

cu cea de-a patra generaţie, aşa-numitul LTE, unde practic aplicaţia cea mai importantă a fost video mobil, streaming şi aşa mai departe. Iar dacă am ajuns la generaţia cincea de aici vine acronimul 5G, cea de-a cincea generaţie de comunicaţii mobile. Cu ce vine această tehnologie 5G? În primul rând nu a fost din start gândită pentru doar pentru consumer, ci şi pentru partea de enter­prise şi a fost gândit astfel încât să per­mită conexiuni multiple – milioane de utili­za­tori, fie că sunt persoane, fie că sunt obiec­te, să fie conectaţi, să aducă viteze sem­nificativ mai mari de transfer de date decât generaţia anterioară, undeva în inter­va­lul de 8-10 ori, şi, foarte important, să aducă o latenţă redusă, deci întârzieri foarte mici în transmiterea semnalului“, a ex­plicat în deschiderea discuţiei Dragoş Rebegea, country manager al subsidiarei lo­cale a gigantului suedez Ericsson, unul dintre cei mai mari furnizori globali de echi­pa­mente şi servicii pentru operatorii de telecom.